Tampereen Selkä- ja Lihaskipuklinikka

Akupunktio

Akupunktio aloitetaan usein hoitona kivunhoitotarpeeseen esimerkiksi selässä, klassisena esimerkkinä ischias-tyyliset kivut mahdollisine säteilyvaivoine raajoihin.
Yleisiä hoitokohteita ovat myös niska-hartiaseudun kivut ja jännitys, käsien puutuminen, tenniskyynärpää.
Migreeni ja muut päänsäryt saavat usein hyvää vastetta hoidosta.

Kivunhoitoon olen todennut hyväksi liittää pienen jäsenkorjauskäsittelyn, joka avaa paikat. Akupunktio laukaisee lihakset ja auttaa pitämään niitä jännittämättä. Se puuduttaa hermokipua ja nostaa kivunsietokykyä kohottamalla mielihyvähormonin, endorfiinin, tasoa.
akupunktio akupunktioneulat

Akupunktio hoitomuotona

Akupunktiohoidolla haetaan pidempikestoisia ja parempia hoitotuloksia kuin esimerkiksi hieronnalla.

Tarkoituksena on käynnistää omien parantavien prosessien eteneminen. Akupunktiohoitoa kannattaa usein ottaa pieni sarja, esimerkiksi kolme kertaa, hyvien hoitotuloksien saavuttamiseksi. Hoidoissa käytetään aina steriilejä kertakäyttöneuloja. Pistäminen ei satu, sitä voisi verrata hyttysenpistoon. Hoidon jälkeen olo on yleensä hyvin rentoutunut ja mukava.

Kiinalainen lääketiede antaa mahdollisuuden hoitaa sellaisia ongelmia kuin unettomuus, stressi, lievät masennustilat, väsymys, energianpuute, vatsavaivat ja hormonitasapaino. Kaikki hoidot toteutetaan kunnioittaen hoitavan lääkärin lääke- ja hoitomääräyksiä. Keskustelemme hoidoissa usein ruokavalion ja liikunnan vaikutuksista terveyden ylläpidossa.